في إطار سعينا للتميز، يبحث المعهد المصرفي المصري باستمرار عن الأفراد المتميزين والمبدعين للانضمام إلى فريقنا.

.

Job Responsibilities

Assist in developing and executing the marketing strategy

Help with marketing plans, advertising, direct marketing and campaigns

Support in delivering agreed activities

Develop and implement advertising campaign

Work closely with in-house or external creative agencies to design marketing materials such as brochures and adverts

Write and proofread marketing copy for both online and print campaigns

Run social media channels (e.g. Twitter, Facebook and LinkedIn) to enhance audience engagement

Organize events such as conferences, seminars, receptions and exhibitions

Source and secure sponsorship opportunities

Manage stock inventory

Manage budget

Arrange the effective distribution of marketing materials

Maintain and update customer databases

Conduct market research, for example using customer questionnaires and focus groups

Monitor and report on competitor activity

Lead external agencies, to effectively manage events, press relationships, editorial requests, presentations, promotional materials and online activities

Track marketing performance and return on investment and prepare weekly or monthly reports for management

Education & Experience

Bachelor’s degree: Marketing or business administration

5-7 Years marketing experience with in a reputable organization

Skill & Knowledge

Strong communication, presentation, management, and leadership skills; goal-oriented, creative, flexible and works under pressure

Strong knowledge of current marketing trends and multimedia platforms; strong budgeting and computer skills.

Masters English and Arabic Languages

 

Interested candidates are to send their CV to careers@ebi.gov.eg mentioning the job title in the subject

Job Responsibilities

 

Lead external agencies, to effectively manage events, press relationships, editorial requests, presentations

Assist in developing media and PR strategy

Create marketing material content as per the business need

Edit and proofread written pieces before publication

Develop digital marketing content

Update website content as needed

Develop content for both online and print campaigns

Develop required reports and presentations

Support in delivering agreed activities

Participate in events organization

Track PR performance and return on investment and prepare weekly and monthly reports for management

Identify customers’ needs and recommend new topics

Education & Experience

Bachelor’s degree: Marketing or business administration

4-5 Years of public relations and content marketing development experience

Skill & Knowledge

Strong communication, presentation, management, and leadership skills; goal-oriented, creative, flexible and works under pressure

Strong knowledge of current marketing trends and multimedia platforms; strong budgeting and computer skills

Masters English and Arabic Languages

Experience with design is a plus

 

Interested candidates are to send their CV to careers@ebi.gov.eg mentioning the job title in the subject

شكراً على اهتمامك في أن تصبح مدرباً/محاضراً بالمعهد المصرفي المصري. يجب على مدربين المعهد المصرفي المصري أن يمثلهو مستوى عال من الثقة المهنية والاحترام.
 توفر التفاصيل أدناه لمحة عامة عن خطوات التقديم . يرجى مراجعة التعليمات التالية قبل التقديم. ترسل كل الطلبات المكتملة إلى المنسق المناسب للمراجعة ويتم إرسال قرارات وخطابات التعيين لكل محضر مباشرةً. يرجى العلم بأن طلبات الالتحاق غير المتعلقة بالموضوعات الواردة أدناه، لن يكون لها الأولوية، ولكن سيتم الاحتفاظ بها لحين الحاجة في المستقبل.
التخصصات المطلوبة حاليا للمحاضرين في مجالات:
  • مخاطر المشروعات الصغيرة والمتوسطة
  • تطوير منتجات المشروعات الصغيرة والمتوسطة
  • التسويق وإدارة علاقات العملاء في مجال المشروعات الصغيرة والمتوسطة
  • محلل مالي معتمد
  • محلل إداري معتمد
  • مراجع داخلي معتمد
  • الاقتصاد
  • رسائل السويفت
  • مجال المراجعة الداخلية
  • الخزانة
المتطلبات الأساسية
الخلفية الأكاديمية
• درجة جامعية أو ما يعادلها في المجالات المالية، المصرفية، إدارة الأعمال، التجارة، الاقتصاد…الخ ويفضل الحصول على درجة الماجستير
الخبرة المهنية
• ثلاث إلى خمس سنوات على الأقل من الخبرة العملية في مادة التخصص، إضافة إلى السيرة الذاتية موضحا بها المهنة الحالية والتاريخ المهني السابق إضافة إلى ثلاث مرجعيات بالنسبة لوظائف التدريب
النشر
• يفضل المرشحين الذين قاموا بتأليف مقالات أو كتب تم نشرها خاصة بمادة التخصص، فهم يعتبرون متخصصين في مجالهم
الاعتماد
• هناك بعض الدورات التدريبية تستلزم أن يكون القائم بالتدريب مُعتَمَدا من جهة اعتماد مثل مايكروسوفت، CFA و ACI،حيث سيتم الإعلان عن الوظائف الشاغرة التي تستلزم هذه الميزة بمجرد أن تتاح لنا معايير الاختيار الجديدة من قِبَل الجهة التنظيمية، كما سيتم إضافتها لاحقا لمعايير الاختيار المتاحة أعلاه.
الخبرة التدريبية
• سنتين على الأقل من الخبرة السابقة في مجال التدريب أو تعليم الكبار، وربما يكون هناك استثناء من هذا الشرط بالنسبة للمحاضرين من ذوي التاريخ البارز في مجال الصناعة التخصصية لكنهم لا يملكون خبرات تدريبية؛ في مثل هذا الحال سيجب على المرشحين حضور واجتياز برنامج تدريب المدرب قبل البدء في التدريب الفعلي.
.إذا كنت مستوفيا للكفاءات المذكورة أعلاه، املأ استمارة طلب المحاضرين وأرسلها إلى instapply@ebi.gov.eg مع نسخة واضحة ممسوحة ضوئيا من بطاقة الرقم القومي السارية الخاصة بك، بالإضافة إلى تفاصيل الاتصال. في غضون (2) يومين عمل سوف تتلقى اسم المستخدم وكلمة المرور لإجراء امتحان القبول عبر الإنترنت، إما باللغة الإنجليزية أو العربية (برجاء تحديد اللغة المفضلة في البريد الإلكتروني). يرجى ملاحظة أن الامتحان يقيس المعرفة والكفاءات باعتبارك محاضر مرتقب. يرجى العلم أم درجة النجاح هي 60٪ ومدة الامتحان 20 دقيقة فقط. إذا اجتزت الامتحان، سوف تتلقى النتيجة عبر البريد الإلكتروني، بخلاف ظهورها على الشاشة أمام سيادتك، علما بأن البريد الإلكتروني سيحتوي على سرد للخطوات التي تلي اجتيازك للامتحان. يرجى التأكد من تضمين عنوان بريد إلكتروني ورقم هاتف ساريين في تفاصيل الاتصال الخاصة بك. في حالة عدم اجتياز الامتحان، سيتم إعلامك عبر البريد الإلكتروني والسماح لك بفترة (3) ثلاثة أشهر لتطوير الكفاءات كمحاضر، قبل إعادة الامتحان.

Coordinates training activities for participants of EBI training programs, to provide efficient and well-run training for EBI clients within a framework of available programs and in accordance with EBI policies and procedures

Job Responsibilities

Coordinating training logistics (venues, facilities, technical supplies, breaks, materials, handouts, attendance, evaluation, agenda) either inside or outside EBI premises

Check training material periodically

Coordinates/organizes during training activities to provide support to participants and facilitator’s needs as well as ensure the completion of EBI’s administration requirements

Responsible for training opening, and introducing the instructor for the trainees

Manage and problem solve concerns as they arise with trainees, trainers, site staff or contracting agency staff

Coordinates post-training activities to identify participants’ feedback for further evaluation as well as recording information in EBI training information system

Review incoming invoices, process for authorization payments

Follow up for accuracy of certificate information, insure availability and certificate dispatch to Administration Department

Maintains a record of detailed cost of a training program for superior approval and input into EBI Training Management Information System

Education & Experience

University Degree

Some experience in work-related skill and knowledge

Skills & Knowledge

Ability to communicate both orally and in writing, interacting in a representable manner with individuals at all levels

Excellent English language command is a must

Excellent organizational and time management skills

Ability to work effectively with people from diverse backgrounds

Excellent problem solving and stress management skills

Excellent public speaking and large group facilitation skills

Basic computer literacy, specifically in Microsoft Office

Ability to work a flexible work schedule including some weekend and evening work

If you would like to join EBI, please send your resume to our recruitment email mentioning the job tiltle: careers@ebi.gov.eg

Develops, maintains and updates IT systems for EBI’s specific business needs, thereby supporting effective and efficient business operations for the organization

Job Responsibilities

Investigate user needs and provide solutions by either creating an in-house program or by facilitating the process for purchasing software from vendors

Writes, updates and maintains computer programs to perform specific tasks in accordance with EBI’s business needs

Coordinates software procurement processes and conducts trial runs of software applications to ensure their performance meets EBI’s requirements

Coordinate the implementation of vendor software for non-technical departments at the EBI

Conducts regular testing of programs to identify and correct any deficiencies and improve their operating efficiency, thereby, ensuring optimum program performance

Completes documentation related to program development and program user’s manuals to ensure proper recording and usage

Education & Experience

University Degree

Some experience in work-related skill and knowledge

Skills & Knowledge

BSc. in Computer Science or equivalent

If you would like to join EBI, please send your resume to our recruitment email mentioning the job tiltle: careers@ebi.gov.eg

TOP